Tuesday, 3 January 2017

Hampir Jadi Kassim Selamat?


Assalamualaikum, kesayangan Fitrah semua, Alhamdulillah Fitrah sihat sejahtra dan terselamat daripada jadi Kassim Selamat. Tengok sekarang dah boleh menaip 😊.Kisah dia macam ni tau.


Semalam semasa Fitrah sedap tidur diulit mimpi tetiba rasa sesuatu. Fitrah degil tak nak peduli sebab sayang nak bangun dan pilih untuk sambung mimpi lagi.Tapi akhirnya tak tahan dan bila ditahan pun mimpi hilang entah ke mana dan rasa tu semakin kuat. Rasa apa? Nak tahu kenalah baca lagi.😜


Fitrah rasa gatal sangat dekat kedua-dua belah mata siap berair lagi. Jadi mahu tak mahu, terpaksa juga Fitrah melupakan hasrat nak sambung tidur jadi bukalah mata dan gosok-gosok mata. Setelah puas gosok-gosok mata masih rasa gatal.


Setelah beberapa minit, tetiba Fitrah rasa macam bawah mata  jadi tegang lepas garu sikit. Ahh sudah jadi benda lain pula. 😓 Siapa suruh garu kan. Dah gatal sangat Fitrah garulah.😀


Perasaan takut tetiba menyelinap masuk dalam diri, terus buat keputusan bangun dan turun katil.Takut jadi macam kassim selamat Fitrah terus perg masuk bilik air. Maklumlah ratu overthinking sikit Fitrah ni. 😅


Memang bengkak macam nangis sehari semalam bila tengok cermin.Fitrah tak tahu nak buat apa tengah-tengah malam buta. Nak kejutkan mak kesian pula. Nak makan ubat ehh ubat dah lama tinggal.


Sambil tengok dekat cermin sambil berfikir siang tadi makan apa ni? Makan sambal ikan bilis ke atau makan makanan yang ada belacan? Dah lama tak jadi bengkak atau gatal-gatal jadi memang cuak la tengah malam kot.


Fitrah ni sebenarnya pernah mengalami alahan dengan seafood sampai tahap bengkak dan gatal seluruh badan.Tapi Alhamdulillah dah bebas dalam 2-3 tahun ni. Itulah sebab stok ubat tak ada dalam simpanan. Lain kali kena sediakan juga ubat mana tahu alahan muncul kembali.


Akhir sekali Fitrah nekad ambil sabun Aqua Habbatussauda Furaiha dan cuci muka. Selalunya cuci tak bagi kena area mata tapi sebab tak tahan terus bagi kena dan bilas dengan air cepat-cepat. Alhamdulillah, bangun pagi mata dah tak bengkak dan memang tidur nyenyak sebab tak rasa gatal-gatal dah. 😍😍


Alahan campur resdung rasanya sebab semalam hidung dah berair tapi sat saja.Ingat setakat tu saja.


NotaCantik: Sabun Furaiha bukan khas untuk resdung tapi sedikit sebanyak ia membantu mengurangkan resdung. 

 Nak tahu ke rupa macam mana sabun yang Fitrah guna tu? Tengoklah gambar dibawah ni. 😉



Kalau ada yang nak sabun ni bolehlah WhatsApp Fitrah ke +60175756557  



No comments:

Post a Comment